WooCommerce, hèt e-commerce platform

Er bestaan verschillende e-commerce platformen. Op deze pagina delen we met jou hoe WooCommerce werkt.

WordPress is een handig en populair systeem om websites mee te bouwen. In combinatie met de WooCommerce  is het ook mogelijk een geavanceerde webshop te maken! WooCommerce is een ideale, eenvoudig beheerbare en elegante oplossing als je wilt starten met een webshop. Met 5+ miljoen actieve installaties is WooCommerce het populairste (opensource) e-commerce platform ter wereld. 

Het voordeel aan WordPress en WooCommerce is dat iedereen er mee overweg kan. E-commerce platform Magento bijvoorbeeld is een stuk ingewikkelder. Er zijn tal van mogelijkheden tot uitbreiding door een enorm aanbod van zowel betaalde als gratis plug-ins voor WooCommerce. Het is wel zo dat juist door dit enorme aanbod het kiezen van de juiste, solide plug-ins lastig kan zijn en enige ervaring vereist. Mocht je deze ervaring niet hebben dan is het aan te raden om het iemand te laten opzetten die daar wel verstand van heeft. Zoals wij ?.

WooCommerce standaards

De standaard van WooCommerce is al fijn te gebruiken. Je kan eenvoudig producten invoeren, zowel simpele als variabele producten. Je kunt verschillende BTW-tarieven hanteren, leveren in eigen en  buitenland, producten (sub)categoriseren en klanten een aparte factuur en afleveradres laten toevoegen. Dit is nog maar een kleine impressie van alle mogelijkheden die WooCommerce je kan bieden, want die gaan heel ver.

WooCommerce plug-ins

Naast de al uitgebreide standaards van WooCommerce zijn er veel handige plug-ins om het je nog makkelijker te maken! Zo kan je het gebruik van filters en categorieën eenvoudiger maken. Kan je plug-ins toevoegen voor nog uitgebreidere verzendmethodes. Is er een mogelijkheid een plug-in toe te voegen om een puntenspaarsysteem toe te voegen. Cadeaubonnen, vouchers, coupons, evenement tickets, picklijsten, pakbonnen en nog veel en veel meer.

Punten om rekening mee te houden

1. Laadtijd

Het is belangrijk dat je website snel inlaadt. Bezoekers hebben weinig geduld, als jij een snelle webshop hebt blijven mensen er langer op en bezoeken zij meerdere pagina’s. Niet alleen voor je bezoekers is het belangrijk dat jij een snelle website hebt. Ook voor de Google indexatie is het goed om een snelle webshop te hebben.

2. Veiligheid

Als jij bestellingen binnen krijgt in jouw webshop bewaar jij persoonlijke gegevens van je klanten. Het is van belang dat de webshop goed beveiligd is en dat de persoonlijke gegevens goed vergrendeld worden. Wij werken daarom zelf altijd standaard met een SSL-certificaat. Zo zijn de gegevens van je klanten veilig. Maar zorg ook voor een goede Firewall en Backupsysteem Wij kunnen dit voor jou regelen, waardoor jij je alleen maar bezig hoeft te houden met je webshop

3.    Conversie

Als jij een webshop hebt wil je natuurlijk verkopen. Onder andere de laadtijd van je website draagt hier aan bij. Maar ook je site structuur heeft hier grote invloed op. Hierbij kan je onder andere denken aan indeling en design. Met een fancy woord UX en UI. Wil je hier advies in hebben van onze professionals? Neem gerust even contact met ons op.

4.    SEO

Is ontzettend belangrijk! SEO is een Engelse afkorting voor zoekmachine-optimalisatie. Je wilt natuurlijk dat je webshop goed gevonden wordt in zoekmachines als Google. Er zijn plug-ins die hierbij kunnen helpen maar alleen het installeren en activeren van zo’n plugin heeft geen enkele zin als je verder niets met je content doet. Ook helpt het om te bloggen. Hier kan je gebruik maken van bijvoorbeeld longtail keywords. Hierop zoeken minder mensen, maar de mensen die er op zoeken zijn specifieker op zoek naar het desbetreffende product.

5.    Administratie

Bij een webshop komt ook administratie kijken. Dit wil je natuurlijk ook goed op orde hebben. Met WooCommerce is het mogelijk bepaalde boekhoudsystemen te koppelen aan jouw webshop. Denk aan SnelStart, Exact, Muis, Reeleezee, Twinfield, Visma en meer. Daarnaast kan je ervoor zorgen dat WooCommerce automatisch facturen (en creditnota’s) stuurt wanneer iemand een bestelling plaatst en/of retour stuurt wat natuurlijk ook afgevangen dient te worden.

Overige

Lever jij je producten en of diensten aan meer landen? Dan is het mogelijk bij WooCommerce om jouw webshop meertalig te presteren. Zo kan jij de bezoekers van jouw webshop optimaal van dienst zijn.

Nog een voordeel aan WooCommerce is dat de webshop gekoppeld zit aan WordPress waardoor je maar 1 backend hebt. 1 plek waar jij alles terug kan vinden.

Benieuwd wat WooCommerce voor jou kan betekenen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres, onze professionals helpen je graag! Het enige wat jij hoeft te doen is contact opnemen!